Vize şi servicii consulare

Viza română. Servicii pentru cetăţenii străini

  Atenţie!

  Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români că Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a declarat că răspândirea la nivel internațional a polio-virusurilor (virusurilor poliomielitei) constituie risc şi Urgenţă de Sănătate Publică de Importanţă Internațională (USPII).

  În acest sens, OMS a emis recomandarea de vaccinare cu doze de vaccin polio inactiv (VPI) a tuturor persoanelor care călătoresc pe termen scurt sau lung în următoarele țări terțe: Afganistan, Camerun, Guineea Ecuatorială, Etiopia, Irak, Israel, Madagascar, Mali, Nigeria, Pakistan, Somalia, Siria şi Ucraina.

  De asemenea, este obligatorie vaccinarea anti polio a persoanelor care au călătorit  înspre şi/sau dinspre  Afganistan, Nigeria, Pakistan şi Somalia, indiferent de punctul de control trecere a frontierei prin care părăsesc teritoriul acestora (rutier, naval sau aerian), precum şi a celor care au tranzitat ori se află pe teritoriul acestor ţări.

  Se recomandă cetățenilor români să se informeze despre modalităţile de efectuare a vaccinurilor şi despre atenționările emise cu privire la riscurile asupra stării de sănătate, contactând instituţiile medicale autorizate din statele amintite, precum şi Centrul Naţional de Supraveghere şi Control a Bolilor Transmisibile din cadrul Ministerului român al Sănătăţii (http://www.cnscbt.ro/index.php/sfaturi-pentru-calatori).

  Ministerul Afacerilor Externe reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia „Călătoreşte în siguranţă” (disponibilă gratuit în „App Store” şi „Google Play”), care oferă informaţii, sfaturi de călătorie şi posibilitatea de a fi alertați, în cazul în care apar situaţii speciale, precum şi serviciul de alertă prin SMS, aferent campaniei de informare „Un SMS îţi poate salva viaţa!”.

*        *

*

Anunţ!

Începând cu data de 1 februarie 2014, potrivit OUG 109/2013, posesorii de vize uniforme (cu cel puţin două sau mai multe intrări), de vize de lungă şedere, precum şi de permise de şedere eliberate de state membre ale Spaţiului Schengen, nu voi mai fi supuşi obligativităţii vizei de scurtă şedere pentru a intra pe teritoriul României, pentru o perioadă ce nu depăşeşte 90 de zile în cursul oricărei perioade de 180 de zile.

Pentru ca titularii documentelor sus-menţionate să poată beneficia de intrarea în România fără obligativitatea deţinerii unei vize române, numărul intrărilor şi dreptul de şedere conferite prin vizele Schengen, trebuie să nu fi fost epuizate.

Totodată, dreptul de şedere pe teritoriul României nu va depăşi dreptul de şedere conferit prin vizele/permisele de şedere acordate de statele membre Schengen.

 

Condiţii privind intrarea străinilor pe teritoriul României

În conformitate cu prevederile art. 6 din OUG 194/2002, cu modificările şi completările ulterioare, intrarea pe teritoriul României poate fi permisă străinilor care îndeplinesc următoarele condiţii:

a) posedă un document valabil de trecere a frontierei de stat, care este acceptat de statul român;

b) posedă viză sau permis de şedere acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă sau, după caz, posedă orice autorizaţie care conferă titularului drept de tranzit ori de şedere pe teritoriul României în baza actelor normative ale Uniunii Europene, obligatorii şi aplicabile pentru România, dacă prin înţelegeri internaţionale nu s-a stabilit altfel;

c) prezintă, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, documente care justifică scopul şi condiţiile şederii lor şi care fac dovada existenţei unor mijloace corespunzătoare atât pentru întreţinere pe perioada şederii, cât şi pentru întoarcerea în ţara de origine sau pentru tranzitul către alt stat în care există siguranţa că li se va permite intrarea;

d) prezintă garanţii că li se va permite intrarea pe teritoriul statului de destinaţie sau că vor părăsi teritoriul României, în cazul străinilor aflaţi în tranzit;

e) nu sunt incluşi în categoria străinilor împotriva cărora s-a instituit măsura interzicerii intrării în România sau care au fost declaraţi indezirabili;

f) pe numele lor nu au fost introduse semnalări în Sistemul de Informaţii Schengen în scopul nepermiterii intrării;

g) nu prezintă un pericol pentru apărarea şi siguranţa naţională, ordinea, sănătatea ori morala publică.

ATENŢIE!!!

Obţinerea unei vize de intrare nu garantează cetăţenilor străini accesul pe teritoriul României. Toţi cetăţenii care doresc să călătorească în România trebuie să se asigure că respectă prevederile enunţate mai sus, potrivit prevederilor art.18, alin. 1 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 194/2002 privind regimul străinilor în România, cu modificările şi completările ulterioare. Condiţiile de acordare a vizelor şi condiţiile de intrare pe teritoriul naţional, sunt complementare.

Informaţii generale privind obţinerea vizelor de intrare în România şi regimul călătoriilor în România

Viza este un document care permite deţinătorului să se prezinte la punctele de trecere a frontierei române, pentru a solicita tranzitul sau şederea temporară în România, pentru o perioadă determinată. Potrivit prevederilor legale, reprezentanţii poliţiei de frontieră române solicită, fiecărui străin, să dovedească îndeplinirea condiţiilor de intrare şi de şedere în România. Dacă îndeplinirea acestor condiţii nu este probată, străinului i se poate refuza intrarea în România, chiar dacă el deţine o viză valabilă.

În conformitate cu prevederile OUG nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată şi modificată prin Legea 157/2011, viza română se acordă de către misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României. 

Tipurile de vize acordate de România sunt următoarele:

1. Viza de tranzit aeroportuar (simbol A): permite intrarea în zona internaţională a aeroporturilor şi staţionarea până la îmbarcarea în avionul spre ţara de destinaţie.

2. Viza de tranzit (simbol B): permite intrarea pe teritoriul României, în scopul tranzitului pentru o durată care nu poate depăşi 5 zile.

3. Viza de scurtă şedere (simbol C): permite intrarea şi şederea pe teritoriul României pentru o perioadă care să nu depăşească 90 de zile, într-un interval de 6 luni de la data intrării (sau de la data primei intrări, în cazul vizei cu intrări multiple), în scopul desfăşurării uneia dintre următoarele activităţi: misiune oficială, turism, afaceri, vizită particulară, transport, participare la activităţi culturale, ştiinţifice, umanitare, tratament medical de scurtă durată sau alte activităţi care nu contravin legilor române. Potrivit reglementărilor naţionale în vigoare, dreptul de şedere al posesorului unei vize de scurtă şedere nu poate fi prelungit.

4. Viza de lungă şedere (simbol D): permite intrarea şi şederea pe teritoriul României pentru o perioadă care nu depăşeşte 90 de zile, în scopul desfăşurării următoarelor activităţi: activităţi economice, activităţi profesionale, activităţi comerciale (investiţii), angajare în muncă, studii, reîntregirea familiei, detaşare, activităţi religioase, activităţi de cercetare ştiinţifică, alte activităţi care nu contravin legilor române, respectiv viza diplomatică şi de serviciu.

Viza de lungă şedere: Dreptul de şedere conferit prin acest tip de viză este de 90 de zile. Acesta poate fi prelungit prin solicitarea prelungirii dreptului de şedere pe teritoriul naţional, materializată prin acordarea unui permis de şedere, obţinut în baza unei solicitări adresate Oficiului Român pentru Imigrări din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor. Cererile de prelungire a dreptului de şedere temporară se depun personal de către solicitanţi, cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului pentru care li s-a aprobat şederea, la formaţiunile teritoriale ale Oficiului Român pentru Imigrări din zona de reşedinţă. Depăşirea acestui termen, atrage după sine, anularea vizei şi obligativitatea de a părăsi teritoriul României.

Viza de lungă şedere se acordă numai cu avizul prealabil al Ministerului Administraţiei şi Internelor – Oficiul Român pentru Imigrări.

Viza de lungă şedere permite străinilor intraţi pe teritoriul României, să solicite prelungirea dreptului de şedere temporară şi să obţină un permis de şedere. Această solicitare se adresează Ministerului Administraţiei şi Internelor – Oficiul Român pentru Imigrări.

Vizele de scurtă şedere şi de tranzit: Acestea pot fi acordate, cu titlu de excepţie şi de către organele poliţiei române de frontieră, în punctele de trecere a frontierei de stat, potrivit prevederilor Regulamentului Consiliului (CE) 810/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iulie 2009, privind instituirea unui Cod comunitar de vize (Codul de vize) şi ale Regulamentului (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere (Codul Frontierelor Schengen), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 105 din 13 aprilie 2006.

Dreptul de şedere pe teritoriul României conferit străinului prin viza de scurtă şedere, nu poate fi prelungit.

Scopul călătoriei străinului care a intrat în România pe baza unei vize de scurtă şedere nu poate fi modificat pe durata prezenţei sale în România.

Orice resortisant al unui stat terţ, care doreşte să solicite o viză de intrare în România, trebuie să anexeze la formularul de cerere completat şi semnat corespunzător, un document de călătorie valabil şi acceptat de statul român, pe care să poată fi aplicată viza, precum şi documentele prevăzute de lege pentru dovedirea scopului călătoriei, a duratei şederii, a mijloacelor de întreţinere pe durata şederii şi a posibilităţii reîntoarcerii în ţara de origine sau a continuării călătoriei în altă ţară, după terminarea şederii în România.

În cazul statelor sau a autorităţilor teritoriale nerecunoscute de către România, vizele se acordă la cerere, pe file separate pentru aplicarea vizei, reglementate prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 94/2008, pentru stabilirea unor măsuri privind punerea in circulaţie a paşapoartelor electronice, precum şi producerea altor documente de călătorie.

Pentru informaţii detaliate vă rugăm să accesaţi următoarele link-uri:

I. Am nevoie de viză pentru a intra în România? Regimul călătoriilor în România (anexe – listele statelor terţe ai căror resortisanţi trebuie să deţină viză pentru trecerea frontierelor externe şi a listei statelor terţe ai căror resortisanţi sunt exoneraţi de această obligativitate).

II. Cum se acordă viza română de scurtă şedere şi de ce documente am nevoie în cazul în care sunt cetăţean al unui stat care NU figurează pe lista statelor ai căror cetăţeni pot solicita viza numai în baza unei invitaţii avizată de Ministerului Administraţiei şi Internelor / Oficiul Român pentru Imigrări?

III. Cum se acordă viza română de scurtă şedere şi de ce documente am nevoie în cazul în care sunt cetăţean al unui stat care figurează pe lista statelor ai căror cetăţeni pot solicita viza numai în baza unei invitaţii, avizată în prealabil de către Ministerului Administraţiei şi Internelor  / Oficiul Român pentru Imigrări?

IV. Eşti cetăţean al următoarelor state: Federaţia Rusă, Albania, Moldova, Ucraina, Macedonia, Bosnia-Herzegovina, Serbia şi Muntenegru şi Georgia? Poţi beneficia de anumite facilităţi la obţinerea unei vize de scurtă şedere!

V. Cum se acordă viza română de lungă şedere?

VI. Unde ar trebui să solicit viza?

VII. Formulare de vize

VIII. Taxele de vize

 

România la „Art Geo Award”

09.03.2017

La 9 martie 2017, ambasadorul României la Moscova, domnul Vasile Soare, a participat la ceremonia de deschidere a Forumului mondial de artă şi Expoziţiei internaţionale „Art…

Tradiţia Mărţişorului la Ambasada Românei în Federaţia Rusă

06.03.2017

La 4 martie 2017, la Ambasada României la Moscova a avut loc o Seară Românească de marcare a tradiţiei Mărţişorului, la care au participat peste 150 de persoane – membri ai …

Echipa Ambasadei României la Moscova a participat la Jocurile Diplomatice de Iarnă – Nakhabino 2017

14.02.2017

La 11 februarie 2017, la o zi după sărbătorirea în F.Rusă a Zilei Diplomatului, Serviciul de Administrare a Corpului Diplomatic (GlavUpDK) a organizat cea de-a XVII-a ediţie a…